Gojaznost: Šta preduzeti?

Gojaznost: Šta raditi? Dojenje

Dojenjem, bebe mogu biti zaštićene od faktora rizika koji dovode do povećanja težine u kasnijem životu.

Izbegavati “prazne kalorije” Izbegavajte “brzu hranu” i napitke, jer oni pružaju samo prazne kalorije i odvlače decu od konzumiranja hranljivih obroka. Bolje opcije za grickanje su voće i orašasti plodovi koji sadrže visok sadržaj vlakana i esencijalne vitamine i minerale.

alt

Veličina porcije
Budite oprezni sa veličinom porcije koju poslužujete detetu.

Domaća jela
Kuvanje kod kuće može biti moćno sredstvo za mršavljenje i zdravo upravljanje težinom. Domaća jela omogućavaju roditeljima da kontrolišu sastojke i veličinu porcije. Pakovanje obroka za školu i redovni porodični obroci smanjuju rizik od gojaznosti.

Napustite “klub praznog tanjira”
Ako vaše dete gura hranu po tanjiru, to može ukazati da je sito. Nemojte ga prisiljavati da završi obrok ako mu se stvarno ne sviđa ukus, miris ili tekstura.

Hranljivi obroci
Deci je potrebno puno hranljivih sastojaka kako bi podstakli njihov zdrav fizički rast i razvoj. Stoga vas ohrabrujemo da se ne fokusirate na smanjenje unosa kalorija po svaku cenu. Umesto toga, stavite naglasak na obezbeđivanje adekvatnih uslova za uravnoteženu ishranu. To bi zahtevalo upravljanje veličinama porcija i uključivanje mnogo hranjivih namirnica koje sadrže manje kalorija - kao što su voće i povrće.

alt

Ohrabrite fizičku aktivnost
Pokrenite vaše dete. Kako deca rastu, pratite koliko vremena provode uz televiziju i kompjuter. Aktivna deca imaju veću mogućnost da postanu fizički sposobna odrasla lica, pa ih ohrabrite da se pridruže sportskim timovima ili da se bave kreativnošću i igraju igre. Redovna fizička aktivnost ne samo da sagoreva kalorije, već i gradi jake kosti i pomaže deci da dobro spavaju noću i da ostanu budni tokom dana.

Budite uzor
Postavite dobar primer tako što ćete uključiti hranljive namirnice i vežbanje u sopstvene navike. Budite uzor, umesto da diktirate deci šta da jedu i šta da izbegavaju.


alt